Razlaga Kolektivne pogodbe za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije glede Priloge 5 Aneksa h Kolektivni pogodbi za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije

18. 3. 2024 | Avtor: Štefka Korade Purg

Razlaga Kolektivne pogodbe za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije glede Priloge 5 Aneksa h Kolektivni pogodbi za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije (Uradni list RS, št. 60/08), ki se nanaša na kriterije za uvrščanje vodstvenih delovnih mest, Uradni list RS, št. 18/24

Aneks h Kolektivni pogodbi za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije, Uradni list RS, št, 60/08, v Prilogi 5 določa kriterije za razvrščanje vodstvenih delovnih mest v plačne razrede.

Odbor za razlago Kolektivne pogodbe za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije je na podlagi 11. točke I. dela Splošne določbe Kolektivne pogodbe za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije sprejel naslednjo razlago Priloge 5 Aneksa h Kolektivni pogodbi za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije (Uradni list RS, št. 60/08):

V skladu s kriteriji za uvrščanje vodstvenih delovnih mest (Priloga 5 h KPZSV) je določitev vodstvenega delovnega mesta možna v primeru, da gre za vodenje organizacijske enote, da so vodstvenemu delovnemu mestu neposredno podrejeni javni uslužbenci, da delovne naloge vodenja na delovnem mestu obsegajo več kot polovico delovnega časa in da je vodstveno delovno mesto sistemizirano vsaj v V. tarifnem razredu ali višjem tarifnem razredu.

Iz Priloge 5 h KPZSV izhaja, da morajo biti vodstvenemu delovnemu mestu podrejeni javni uslužbenci, število le-teh ni posebej opredeljeno. Nadalje eden izmed podkriterijev, ki opredeljuje število točk, relevantnih za določitev izhodiščnega plačnega razreda vodstvenega delovnega mesta, določa število zaposlenih v organizacijskih enoti do 10 zaposlenih (ne pa tudi spodnjega števila zaposlenih v organizacijski enoti).

Skladno z razlago torej iz Priloge 5 izhaja, da naloge vodenja izvajalci lahko vrednotijo:

  • z določanjem položajnega dodatka posameznim javnim uslužbencem (po Uredbi o kriterijih za določitev višine položajnega dodatka za javne uslužbence) ali
  • z določanjem vodstvenih delovnih mest v sistemizacijah.

Izvajalci lahko upoštevajo oba načina vrednotenja vodenja, vendar se za posamezno delovno mesto načina izključujeta.

Skladno s Prilogo 5 je upoštevaje razlago kolektivne pogodbe določitev vodstvenega delovnega mesta je možna v primeru, če so izpolnjeni vsaj naslednji pogoji:

  • ­da gre za vodenje organizacijske enote,
  • da so vodstvenemu delovnemu mestu neposredno podrejeni javni uslužbenci,
  • da delovne naloge vodenja na delovnem mestu obsegajo več kot polovico delovnega časa,
  • da je vodstveno delovno mesto sistemizirano vsaj v V. tarifnem razredu ali višjem tarifnem razredu.

Ostali kriteriji iz Priloge 5 so nespremenjeni, kar pomeni, da jih je treba pri določanju plačnega razreda vodstvenega delovnega mesta v okviru razpona plačnih razredov za vodstvena delovna mesta, ki so določeni v kolektivni pogodbi, upoštevati.

Določbe Priloge 5 veljajo za vse plačne podskupine Kolektivne pogodbe za dejavnost zdravstva in socialnega varstva Slovenije, razen za:

  • ­delovna mesta v plačni podskupini El, kjer se vodenje ovrednoti izključno s položajnim dodatkom,
  • delovna mesta v plačni podskupini E3, kjer so vodstvena delovna mesta (v okviru teh razponov) že ovrednotena s plačnim razredom v seznamu delovnih mest plačne podskupine E3.

Priloga teksta:

Nazaj