Po podpisu dogovora o plačah v javnem sektorju vlada sprejela dve zakonski noveli

14. 10. 2022

Potem ko so vlada in sindikati javnega sektorja podpisali dogovor o ukrepih na področju plač in drugih stroškov dela v javnem sektorju za leti 2022 in 2023, pa je vlada na dopisni seji sprejela noveli zakonov o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja ter o sistemu plač v javnem sektorju.

Obe zakonski noveli bo vlada v obravnavo v DZ poslala po nujnem postopku, so sporočili iz urada vlade za komuniciranje. Novela zakona o sistemu plač v javnem sektorju vsebuje predloge sprememb, ki pomenijo realizacijo podpisanega dogovora med vlado in reprezentativnimi sindikati javnega sektorja o ukrepih na področju plač in drugih stroškov dela v javnem sektorju za leti 2022 in 2023.

V skladu z dogovorom se s 1. oktobrom vrednost plačnih razredov zvišuje za 4,5 odstotka. Zakon mora biti uveljavljen najkasneje 1. novembra 2022, saj bi uveljavitev zakona s kasnejšim datumom lahko povzročila nedovoljeno retroaktivnost in nerealiziranje točke dogovora, so sporočili po dopisni seji vlade. Sprejem zakona je zato nujen, da se preprečijo težko popravljive posledice za delovanje države, saj bo v nasprotnem primeru bistveno otežena razrešitev zahtev sindikatov javnega sektorja, ki pa morajo biti čim prej razrešene zaradi preprečitve že napovedanega stavkovnega vala v javnem sektorju.

S predlogom novele zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja pa se implementira zaveza vlade iz dogovora o načinu realizacije V. točke stavkovnega sporazuma med vlado ter Sindikatom vzgoje, izobraževanja, znanosti in kulture (SVIZ), so sporočili. Realizacija tega dogovora je tudi del zavez iz danes podpisanega dogovora.

Glavni cilj predloga novele zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja je dopolnitev kariernega razvoja strokovnih delavk in delavcev na področju vzgoje in izobraževanja ter omogočiti nadaljnji karierni razvoj z uvedbo četrtega naziva - višji svetnik. Novela tudi podaljšuje obdobje kariernega napredovanja in omogoča razširitev ter poglobitev znanja in prenos tako pridobljenega znanja v skupino oziroma razred znotraj vzgojno-izobraževalnih zavodov.

Vir: Delo

Nazaj