Zakon o ukrepih za uravnoteženje javnih financ občin

19. 6. 2018

Sprejet in uveljavljen je bil Zakon o ukrepih za uravnoteženje javnih financ občin – ZUUJFO (Uradni list RS, št. 14/15), katerega namen je zagotovitev vzdržnih javnih financ in zmanjšanje izdatkov občin. Z ukrepi, ki jih vsebuje, posega v več zakonov, posebno pa je pomemben za delo občinskih uprav, saj ga bodo morali izvajati predvsem javni uslužbenci v teh upravah, posega pa tudi v organiziranost oziroma sistemizacijo delovnih mest, saj omogoča ustanovitev občinskega pravobranilstva.

ZUUJFO tako posega v naslednje zakone:

  1. Zakon o financiranju občin,

  2. Zakon o prostorskem načrtovanju,

  3. Zakon o upravnih taksah,

  4. Zakon o lokalni samoupravi,

  5. Zakon o zemljiški knjigi,

  6. Zakon o vrtcih,

  7. Zakon o ukrepih za odpravo posledic žleda med 30. januarjem in 10. februarjem 2014,

  8. Zakon o ponovni vzpostavitvi agrarnih skupnosti ter vrnitvi njihovega premoženja in pravic,

  9. Zakon o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti,

  10. Zakon o Skladu kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije,

  11. Zakon o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev.

V nadaljevanju podajamo pomembnejše spremembe. <Pomembnejše spremembe>

Zakon o financiranju občin

Sprememba 9. člena ZFO določa, da občina lahko predpiše občinsko takso za oglaševanje, prirejanje razstav in prireditev, parkiranje in opravljanje drugih dejavnosti, ki se razlikujejo od siceršnje namenske rabe in pomenijo z občinskim odlokom opredeljeno posebno rabo: (1) javnih površin v lasti občine, kot so javne ceste, ulice, trgi, tržnice, igrišča, parkirišča, pokopališča, parki, zelenice, rekreacijske površine in podobno, (2) nepremične in premične infrastrukture občinskih javnih služb, (3) stavb v lasti občine, ter za druge zadeve, če tako določa zakon. Občinsko takso predpiše občina z odlokom, s katerim predpiše vrsto in višino takse ter zavezance za plačilo takse. Višina takse se ne določi po vrednosti predmeta, dejanskem prometu ali dejanskem dohodku. Občina ne sme zahtevati plačila občinske takse za dejavnosti, ki jih sicer ureja ta zakon, če je to za posamezne primere z zakonom prepovedano ali je predpisan drug način plačila.

Sprememba 23. člena ZFO ureja delež sredstev občine za sofinanciranje investicij in določi enačbo, po kateri se ta delež izračuna, občina ta delež porabi v tekočem proračunskem letu za financiranje:

  • stroškov nakupa zemljišč, potrebnih za izvedbo investicijskega projekta, vključno z davkom na dodano vrednost, če ni povračljiv,

  • stroškov predhodnih študij, investicijske in projektne dokumentacije, vključno z davkom na dodano vrednost, če ni povračljiv,

  • stroškov gradbenih, obrtniških in instalacijskih del, vključno z davkom na dodano vrednost, če ni povračljiv,

  • stroškov gradbenega nadzora, vključno z davkom na dodano vrednost, če ni povračljiv,

  • upravičenih stroškov, določenih v navodilih organa upravljanja sredstev kohezijske politike ali v pogodbi o odobrenih sredstvih strukturne in kohezijske politike Evropske unije, in

  • za vračila obveznosti iz naslova zadolževanja za namene iz prve do pete alineje tega odstavka.

Zakon o prostorskem načrtovanju

Sprememba v tem zakonu se nanaša na potrdilo o namenski rabi zemljišča, in sicer je določeno, da ima to potrdilo naravo potrdila iz uradne evidence in se izda v skladu s predpisi o upravnem postopku ter s plačilom upravne takse, pri čemer se šteje, da zemljiške parcele znotraj katastrske občine predstavljajo en zahtevek. En zahtevek lahko obsega največ deset posameznih zemljiških parcel.

Zakon o upravnih taksah

Sprememba zakona omogoča določitev nove tarifne številke, in sicer se v poglavju z naslovom Gradbene takse za tarifno številko 37 doda nova tarifna številka 37a, ki se glasi: »Tarifna številka 37a Za potrdilo o namenski rabi zemljišča se plača taksa v višini 22,66 evra.«

Zakon o lokalni samoupravi

Sprememba drugega odstavka 19. člena določa, da člani sveta ožjega dela občine ne morejo biti župan, podžupan, član nadzornega odbora občine in javni uslužbenec v občinski upravi. Spremenjeni 19.b člen pa bo omogočil, da se s statutom občine lahko določijo naloge ožjih delov občine, ki imajo svet in se nanašajo na:

    Nazaj