Prostor za delo od doma naj bo miren, svetel in spodbuden

25. 2. 2021

Marsikatero stanovanje ali hiša je v zadnjem obdobju postala večnamenska, ker v njej ne le da bivamo, temveč tudi delamo in imamo sestanke s poslovnimi partnerji in strankami. "V zadnjem času, ne samo v zadnjem letu, ampak že prej, je to, da si doma uredimo prostor, kjer delamo, nekaj povsem samoumevnega," razmišlja arhitektka in oblikovalka notranjih prostorov Katarina Šauperl iz Os arhitekture in opozarja: "Za delo od doma nujno potrebujemo ustrezno urejen in primeren prostor." Sanja Verovnik, Večer, 25. 2. 2021

Miza naj bo v bližini okna

Domača pisarna je vsekakor prostor, v katerem se moramo počutiti navdihnjeno in motivirano, hkrati pa mora biti dovolj daleč od vsakodnevnih domačih motenj, ki bi nas ovirale pri delu. Posebnost tega kotička je, pravi Šauperlova, da mora biti v "stalni pripravljenosti". "Običajno je središče tega prostora miza, na njej pa poleg računalnika, ki je nepogrešljiv element v delovnem okolju, še kup papirjev, map, pisal … Skratka, miza težko ostane pospravljena," razmišlja oblikovalka notranjih prostorov. Če urejamo delovni kotiček znotraj določenega bivalnega prostora, na primer dnevne sobe, sogovornica svetuje, da pisalno mizo postavimo tako, da ne bo neposredno na očeh okolice, hkrati pa naj, če se le da, stoji v bližini okna, da ne bomo odvisni samo od umetne svetlobe. Kajti, kot opozori sogovornica, se po navadi premalo zavedamo, kako pomembna je naravna svetloba na delovnem mestu in za človeka nasploh. "Svetloba vpliva na naše počutje in tudi na našo produktivnost," poudari Šauperlova.

Poličnik za našim hrbtom

Poleg svetlobe je po besedah arhitektke bistveno tudi to, kaj je za našim delovnim prostorom, saj si ob sestankih na daljavo še zmeraj želimo ohraniti zasebnost v našem domu. "Zato je morebiti še najbolje, če je za našim hrbtom stena, lahko pa postavimo tja poličnik, na katerem imamo knjige ali to, kar potrebujemo v službi – mape, tiskalnik, papir," pravi sogovornica. Meni, da je sicer glede izbire pohištva tam, kjer delamo, najbolje slediti opremi, ki je že v prostoru. Če imamo v določenem prostoru urejen delovni kotiček, kar je danes tudi najpogosteje, potem poskrbimo, pravi Šauperlova, da bo pohištvo v enakem materialu in barvi, kot je ostalo pohištvo. "Prav tako ni nobene potrebe, da bi bil tam delovni prostor urejen kot tipično pisarniški. Pomembno je le, da je miza dovolj velika glede na delo, ki ga opravljamo, in nam stol omogoča kakovostno sedenje," še doda Šauperlova. "V sklopu mize potrebujemo še predalnik in nekaj polic v bližini."

Če v trgovini s pohištvom ne najdemo ustrezne velikosti pohištva, ki bi se podalo v določen že opremljen prostor, sogovornica svetuje ločen nakup mizne plošče, podnožja za mizo in predalnika. Tako lahko sami sestavimo mizo po meri. Seveda pa se lahko odločimo tudi za izdelavo vsega pohištva po meri. Hkrati sogovornica svetuje, da naj bo računalniški ekran v prostoru orientiran tako, da ne nastane bleščanje in nam ne bo treba zagrinjati okna.

Danes pisarna, jutri otroška soba

Če imamo v stanovanju dovolj prostora in imamo za ureditev pisarne na voljo kar celo sobo, jo lahko opremimo resnično tako, kot bi bili v službi, pravi Katarina Šauperl. "Ta prostor lahko ima tudi svoj ločen vhod iz stavbe, ni pa nujno," še doda sogovornica. Kadar je pisarna v neposredni bližini glavnega vhoda, posebnega vhoda ne potrebujemo, saj se lahko po besedah sogovornice do sobe dostopi že iz vetrolova ali hodnika, ki je lahko popolnoma ločen od ostalih bivalnih prostorov. Šauperlova opozori, da se pri projektiranju takšnih delovnih sob običajno poslužujejo skupnega vetrolova, iz katerega je potem dostop v delovno sobo, stranišče in v dnevni del, iz katerega so speljane stopnice v nadstropje do drugih bivalnih prostorov. Pomembno je, da pri projektiranju ne pozabimo na sanitarije, še opozori Šauperlova. Meni, da je dobro upoštevati še eno dejstvo: soba, ki je danes pisarna, bo morda že čez nekaj časa dobila kakšno drugo funkcijo – ob povečanju družine, na primer, se bo v njej uredila otroška soba. "Dobro je, da si pri zasnovi in urejanju prostorov pustimo odprte vse možnosti," razmišlja oblikovalka notranjih prostorov.

Klet zaradi premalo svetlobe ni dobra rešitev

Ko je s prostorom, kjer bi si radi organizirali delo od doma, v hiši stiska, si nekateri želijo pisarno urediti tudi v kleti. A tukaj se utegnejo kmalu pojaviti težave, opozori Katarina Šauperl, ki kletnim delovnim prostorom ni najbolj naklonjena. To pa iz preprostega razloga, ker so običajno kletni prostori precej temni, okna so visoko pod stropom in pogleda skozi okno praktično ni. Pri kletnem delovnem prostoru je še toliko bolj pomembno, da poskrbimo za dotok svetlobe, lahko s svetlobnimi cevmi, in za dobro umetno svetlobo, opozori sogovornica. Ali se bomo lotili urejanja pisarne v kleti, je odvisno od tega, v kakšnem stanju je naša klet. "Če je ta prostor v stari hiši, moramo biti pozorni tudi na vlago in ogrevanje," pravi Šauperlova. Če tla niso toplotno izolirana, je treba poskrbeti za ustrezno talno oblogo, s čimer bomo imeli dodatne stroške. Veliko bolj primerni za ureditev pisarn so prizidki, ki se držijo obstoječe hiše. "Je pa dejstvo, da bomo za gradnjo prizidka potrebovali malo več časa, saj je pred pričetkom gradnje treba pridobiti še gradbeno dovoljenje. Bomo pa s prizidkom zagotovo lažje zadostili vsem potrebam, še zlasti glede svetlobe in ločenosti poslovnega prostora od bivalnih," sklene Katarina Šauperl.

Nazaj