V Uradnem listu RS, št. 16/2017, sta bila po zaključenih pogajanjih o stavkovnih zahtevah zdravnikov in zobozdravnikov in sklenjenem dogovoru objavljena Aneks h Kolektivni pogodbi za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji ter Aneks k posebnemu tarifnemu delu Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji, v katerem se ureja plače zdravnikov in zobozdravnikov, ki so zaposleni v javnem sektorju. Medtem ko je Aneks h Kolektivni pogodbi za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji začel veljati naslednji dan po objavi v Uradnem listu, torej 8. aprila 2017, pa se je Aneks k Posebnemu tarifnemu delu Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji začel uporabljati s 1. oktobrom 2017.
Z aneksom h Kolektivni pogodbi za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji (KPZZ) se je z novim 10. a členom uredil postopek sprejemanja, spreminjanja in uveljavitve v praksi standardov in normativov dela zdravnikov in zobozdravnikov Tako so določili postopek in pristojen organ za oblikovanje in sprejem standardov in normativov dela zdravnikov in zobozdravnikov v javnih zdravstvenih zavodih in drugih javnih zavodih, ki opravljajo zdravstveno dejavnost, način njihove implementacije oziroma uvedbe v prakso ter prehodno obdobje, ko javni zavodi še ne bodo mogli sprejete standarde in normative dela zdravnikov uveljaviti v praksi. Dogovorjeno in z uveljavitvijo navedenega aneksa uveljavljeno je bilo, da:
Uveljavitev navedenega aneksa k zdravniški kolektivni pogodbi je v praksi povzročala kar nekaj vprašanj, ki jih je obravnavala tudi komisija za razlago te kolektivne pogodbe, ki je sprejela določene razlage kolektivne pogodbe in jih objavila v Uradnem listu RS, s čimer so te razlage postale sestavni del besedila kolektivne pogodbe. V zvezi z navedenim 10. a členom kolektivne pogodbe so bile tako sprejete naslednje razlage:
Zdravstveni svet je skladno z določilom tretjega odstavka 10. a člena KPZZ dolžan obravnavati in potrditi predlog RSK glede predloga normativa na prvi redni seji po prejemu predloga.4
Kadar delodajalec sprejema lastne normative dela zdravnikov, je dolžan upoštevati nacionalne usmeritve delovanja in razvoja zdravstvenega sistema, normative dela zdravnikov in zobozdravnikov iz Modre knjige standardov in normativov za delo zdravnikov in zobozdravnikov ter novo nastale normative, ne pa tudi drugih strateških dokumentov in usmeritev, ki s predhodno navedenimi niso skladni.5
Zadnje razlage Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji (KPZZ) je komisija za razlago sprejela na seji komisije 31. 5. 2018 ter nadaljevanju seje 19. 6. 2018,6 ko je poleg zgoraj navedenih zadnjih dveh navedenih razlag 10. a člena kolektivne pogodbe, torej člena o standardih in normativih dela zdravnikov in zobozdravnikov, sprejela tudi razlago 47. člena te kolektivne pogodbe, ki ureja izobraževanje in strokovno izpopolnjevanje. Sprejeta je bila razlaga, da če se zdravnik izobražuje ali izpopolnjuje za potrebe zavoda, se mu v delovni čas všteva toliko ur, kolikor sta trajala pot in dejansko trajanje izobraževanja.
Tarifni, torej plačni del kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike je urejen v Posebnem tarifnem delu Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji. Z aneksom k temu tarifnemu delu kolektivne pogodbe, ki je bil pogajan in objavljen v Uradnem listu št. 16/17 istočasno z zgoraj navedenim aneksom k normativnemu delu kolektivne pogodbe, je pri vrednotenju delovnih mest zdravnikov prišlo do sprememb vrednotenja posameznih delovnih mest, dogovorjen je bil spremenjen način določanja delovnih mest zdravnikov specializantov, ki se jih ne določa več glede na trajanja celotnega obdobja specializacije, temveč zdravniki specializanti napredujejo na zahtevnejše in bolje vrednoteno delovno mesto zdravnika specializanta v letih že opravljene specializacije, ne glede na to, koliko časa traja skupaj posamezna specializacija. Zdravnike specializante se razporedi na delovna mesta po naslednjem pravilu:
Tako se na delovna mesta višjih zdravnikov/zobozdravnikov brez specializacije z licenco lahko razporedi zdravnike/zobozdravnike, ki izpolnjujejo naslednja pogoja:
Za zasedbo delovnega mesta višjih zdravnikov/zobozdravnikov brez specializacije z licenco morajo poleg pogojev iz prejšnjega odstavka biti izkazani še naslednji dodatni pogoji:
Predlog za zasedbo delovnega mesta višjih zdravnikov/zobozdravnikov brez specializacije z licenco poda neposredni vodja in preveri izpolnjevanje pogojev za zasedbo delovnega mesta. Izpolnjevanje pogojev mora biti izkazano in dokumentirano. Soglasje k razporeditvi na delovna mesta višjih zdravnikov/zobozdravnikov brez specializacije z licenco poda strokovni kolegij oziroma strokovni vodja. O razporeditvi na delovno mesto se ponudi novo pogodbo o zaposlitvi. Dopustna je revizija postopka preverjanja izpolnjevanja pogojev za zasedbo delovnega mesta, ki jo lahko zahteva zaposleni ali neposredni vodja. V primeru revizijskega postopka dokončno odločitev glede izpolnjevanja pogojev za zasedbo delovnega mesta sprejme strokovni kolegij oziroma strokovni vodja.10
Enaki pogoji in postopek so v 4. členu Aneksa k Posebnemu tarifnemu dela Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji določeni za zasedbo delovnega mesta višjega zdravnika specialista.
Navedeni 3. in 4. člen aneksa h kolektivni pogodbi, kje so določeni pogoji in postopek za zasedbo delovnih mest višjih zdravnikov, so v praksi povzročili več vprašanj in dvomov, glede katerih je komisija za razlago kolektivne pogodbe sprejela kar nekaj razlag, zadnja je bila sprejeta konec junija 2018 in objavljena v Uradnem listu št. 44/18. Tako je komisija sprejela naslednje razlage 3. in 4. člena aneksa h kolektivni pogodbi:
Enake razlage pogojev in postopka je komisija za razlago sprejela tudi glede zasedbe delovnega mesta višji zdravnik specialist:
Navedena 3. in 4. člen sta bila predmet še nadaljnjih razlag komisije za razlago, te so bile sprejete na seji komisije za razlago 23. 10. 2017 kot še nadaljnje razlage tako 3. kot tudi 4. člena, objavljene pa v Uradnem listu RS, št. 61/17:
Besedno zvezo „strokovni kolegij oziroma strokovni vodja" v šestem odstavku 3. člena Posebnega tarifnega dela KPZZ je treba razumeti kot „strokovni kolegij ali strokovni vodja“, torej alternativno.
Za zdravnike, ki so pridobili poklicno kvalifikacijo zdravnik v drugi državi (oziroma v kateri izmed republik bivše SFRJ pred 25. 6. 1991), velja za namen ugotavljanja pogoja najmanj 12 let delovnih izkušenj po opravljenem strokovnem izpitu, datum pridobitve te kvalifikacije v drugi državi (oziroma v kateri izmed republik SFRJ pred 25. 6. 1991) kot datum opravljenega strokovnega izpita iz 3. člena oziroma 4. člena Posebnega tarifnega dela KPZZ.
Besedno zvezo „strokovni kolegij oziroma strokovni vodja" v četrtem odstavku 4. člena Posebnega tarifnega dela KPZZ je treba razumeti kot „strokovni kolegij ali strokovni vodja“, torej alternativno.
Poleg navedenih razlag 3. in 4.člena posebnega tarifnega dela v kolektivni pogodbi, v katerih se torej ureja postopek in pogoje za zasedbo delovnega mesta višji zdravnik, se zadnje razlage komisije za razlago kolektivne pogodbe nanašajo tudi na 6. člen, v katerem so urejeni pogoji oziroma kriteriji za razvrščanje na delovna mesta na podlagi posebnih pogojev dela-PPD.
Aktualne razlage tega člena kolektivne pogodbe so naslednje:
Prvi odstavek 10. a člena Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji (KPZZ)↩
Drugi odstavek 10. a člena Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji (KPZZ)↩
Tretji odstavek 10. a člena Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji (KPZZ)↩
Razlage Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji ( KPZZ), sprejete na seji 20. 7. 2017 , objavljene v Uradnem listu RS, št. 46/17.↩
Razlage Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji ( KPZZ), sprejete na seji 31. 5. 2018 in nadaljevanju seje 19. 6. 2018, objavljene v Uradnem listu RS, št. 44/18.↩
Razlaga je objavljena v Uradnem listu RS, št. 44/18.↩
Spremenjeni tretji odstavek 3. člena KPZZ – Aneks k posebnemu tarifnemu delu Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji-objavljen v Uradnem listu RS, št. 16/17.↩
Četrti odstavek 3. člena Aneksa k posebnemu tarifnemu delu Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji.↩
Peti odstavek 3. člena Aneksa k posebnemu tarifnemu delu Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji.↩
Šesti odstavek 3. člena Aneksa k posebnemu tarifnemu delu Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji.↩
Razlage Posebnega tarifnega dela Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji, ki so bile sprejete na seji komisije 20. 7. 2017 in objavljene v Uradnem listu RS, št. 46/17.↩
Razlage 3. in 4. člena Posebnega tarifnega dela Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji, ki so bile sprejete na seji komisije 20. 7. 2017 in objavljene v Uradnem listu RS, št. 46/17.↩
Razlage 6. člena Posebnega tarifnega dela Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji, ki so bile sprejete na seji komisije 20. 7. 2017 in objavljene v Uradnem listu RS, št. 46/17.↩
Razlage Posebnega tarifnega dela Kolektivne pogodbe za zdravnike in zobozdravnike v Republiki Sloveniji (KPZZ), sprejete na seji 31. 5. 2018 in nadaljevanju seje 19. 6. 2018, objavljene v Uradnem listu RS, št. 44/18.↩